Are You on Your Mobile Phone? Click here for 2800+ mobile optimized, self help and self growth articles.

Is This Love or Emotional Dependency? - In Persian

By Dr. Margaret Paul, translated by Shirin
September 19, 2009





عشق یا وابستگی هیجانی؟
مارگریت  پا ئول
 (۲۰۰۵)
 
یکی از مراجعین من که اخیرا دوست دختر سابقش با او قطع رابطه کرده بود، سوال زیر را از من پرسید:
"من هنوز فکر می‌کنم عاشق او هستم، اما آیا این عشق است یا فقط نوعی وابستگی هیجانی؟”
 
من بسیاری از مواقع از خودم سوال میکنم آیا عاشق شدن حاصل خود رنج دیده است ؟(حداقل برای من) چون اینطور احساس می‌کنم که نمی توانم بدون دیگری زندگی‌ کنم. وقتی از صمیم قلب عشق میدهم انتظار بازگشت ندارم، اما وقتی عاشق میشوم فکر می‌کنم این انرژی متفاوت است".
 
عاشق شدن میتواند از دو جای مختلف حاصل شود.
 
وقتی شما با خود رنج دیده یا ضمیر خود عاشق میشوید، شما عاشق چگونگی روش شخصی‌ هستید که شما را دوست دارد. شما مسئوولیت حس ارزش گذاری و احترام به خود (عزت نفس) و شاد کامی خود را به شخص دیگری منتقل می‌کنید و اگر او به شما پیوسته و این مسئوولیت را خوب و به طریقی که شما دوست دارید انجام دهد، آنگاه ممکن‌است شما بگوید عاشق هستید، هرقدر هم خیلی‌ آن شخص را دوست نداشته باشید، این حالت این مهم است که او چگونه شما را دوست داشته باشد.
 
وابستگی هیجانی زمانی‌ رخ میدهد که شما احساس کنید نمیتوانید بدون شخص دیگری زندگی‌ کنید. در این وضعیت قسمتی از شما که عاشق است واقعا یک بچه یا نوجوانی است که به خود یا دیگری عشق نمیدهد و تنها نیازمند عشق است. یک جای خالی‌ درون شما است که انتظار دارید دیگری آن را پر کند، چون شما برای ارزش گذاری به خود قبول مسئوولیت نمی کنید و شما ارزش و احترام به خود را وابسته به عشق دیگری می دانید که این دلیلی‌ میشود که شام نمی‌‌توانید بدون دیگری زندگی‌ کنید.
 
وقتی شما با خود بزرگسال خود به جای خود رنج دیده و کودک یا نوجوان محتاج به عشق عاشق میشوید نیاز به یک رابطه کاملا متفاوت دارید. به عنوان یک بزرگسال عاشق شما یاد گرفتید چگونه خودتان را با عشق و ارزشهای خودتان پرکنید. به جای اینکه نیازمند این باشید کسی‌ شما را لبریز از عشق کرده و احساس عشق و ارزش را درشما ایجاد کند، شما قبلا احساس ارزشمندی و لبریزی از عشق دارید.شما این احساس سیری درونی‌ را تجربه می‌کنید، چون شما یاد گرفتید چگونه کاملا مسولیت احساس و نیاز‌های خود را به دست گرفته و خود را با گرفتن عشق از منبع الهی لبریز کنید.شما از سیری سرشار هستید و می‌خواهید این عشق را با دیگری تقسیم کنید و بزرگسال دیگری را دوست داشته باشید که او هم لبریز از عشق است. خواست شما این است که عشق را با دیگری تقسیم کنید، نه اینکه عشق را از دیگری دریافت کنید.شخصی‌ که خود بزرگسال شما  انتخاب می‌کند از کسی‌ که خود رنج دیده شما انتخاب می‌کند کاملا متفاوت خواهد بود.
 
افرادی انتخاب می‌کنیم از سطح مشابهی از سلامتی جسمی‌ و سلامت هیجانی برخوردارند. بدیهی است که بیشترین وظیفه که شما درون خودتان انجام دادید ارتباط با عشق الهی و درونی کردن آن برای دوست داشتن و توجه به خود است و شما کسی‌ را جذب خواهید کرد که همین کار را انجام میدهد. وقتی شما با خود رنج دیده خود شخصی‌ را انتخاب می‌کنید، مطمئناً کسی‌ را انتخاب خواهید کرد کار لبریز کردن شما را انجام دهد و اشکال این خواهد بود که شخص دیگر ممکن‌است تلاش کند تا شما را لبریز از عشق کند به امید اینکه شما نیز او را از عشق لبریز کنید.دو نفری که به جای تقسیم عشق با هم، تقاضای عشق از دیگری دارند، سرانجام از یکدیگر ناامید خواهند شد. هر کدام از آنها دیگری را به دلیل اینکه او را به روشی که می خواسته دوست داشته شود و نشده، سرزنش خواهند کرد. اغلب به این دلیل روابط قطع میشود که یکی یا هر دو شریک عشقی مسئوولیت پذیری احساس خود و احترام بخود را نداشته و دیگری را برای نتایج ناخوشایند به بار آماده سرزنش میکنند.
 
 اگر شما دلبسته کسی‌ هستید که احساس می‌کنید نمی توانید بدون او زندگی‌ کنید سعی کنید برای خودتان و دیگران مشخص کنید چه چیزی از این شخص می‌خواهید. وظیفه شما اینست که برای خودتان کسی‌ شوید که می‌خواهید دیگران برای شما باشند. آنگاه شما میتوانید عاشق شوید نه اینکه نیازمند عشق باشید. شما قادر به دوست داشتن دیگری خواهید شد برای کسی‌ که او هست نه اینکه برای آنچه این شخص می تواند برای شما انجام دهد. به جای نیاز به عشق گرفتن شام می توانید از صمیم قلب عشق بدهید برای لذت بردن و احساس لبریز شدن از دادن عشق به دیگری.


Attribution-NonCommercial-NoDerivs
CC BY-NC-ND


Send this article to a friend    Print this article    Bookmarked 0 time(s)
Bookmark and Share    Share with Del.icio.us    submit 'Is This Love or Emotional Dependency? - In Persian' to digg Share with Digg    Share with StumbleUpon
There are no videos, Click to add one to the gallery!
There is no audio, Click to add audio to the gallery!
There are no pictures, Click to add one to the gallery!

Comments


More Help

Looking for help with Is This Love or Emotional Dependency? - In Persian?

Search for solutions on Is This Love or Emotional Dependency? - In Persian within the InnerBonding.com website using Google's Site Search.




 
 



Daily Inspiration

Are you a good friend? Do you keep in contact with your friends? Are you there for your friends when they need you? Today, be the kind of friend that you would like others to be with you.

By






Explore More Inner Bonding

 

DAILY INSPIRATION

Are you a good friend? Do you keep in contact with your friends? Are you there for your friends when they need you? Today, be the kind of friend that you would like others to be with you.

By

INNER BONDING EVENTS

Inner Bonding Events

04/04/2024 08:00 AM
The 6 Step Process of Inner Bonding Workshop in Germany
Markus Dietrich & Jasmina Kavka

All Inner Bonding Events