Are You on Your Mobile Phone? Click here for 2800+ mobile optimized, self help and self growth articles.

Is This the Right Person for Me?, آیا این شخص برای زندگی با من مناسب است

By Dr. Margaret Paul, translated by Shirin Masoumi
September 02, 2010





Is This the Right Person for Me?

By Dr. Margaret Paul
translated by Shirin Masoumi

آیا این شخص برای زندگی با من مناسب است؟

 

دکتر مارگریت پائول

(ترجمه: شیرین معصومی)

چگونه  تشخیص دهید که این شخص همان فرد مناسبی است که می توانید با او زندگی کنید؟ در این مقاله می توانید چگونگی پاسخ به این سوال را بررسی نمائید.

 

" از کجا بدانم که وقتی فردی را برای ازدواج ملاقات می کنم٬ مناسب برای زندگی مشترک با من است؟"

اغلب چنین سوالی در جلسات مشاوره ای ممکنست از سوی مراجعین مطرح گردد، باید گفت که بطور واضح پاسخ به چنین سوالی پیچیده است.

 

مردم با یکی از این دو هدف متفاوت اقدام به ازدواج می کنند:

1-بدست آوردن عشق، اعتبار، امنیت و اطمینان.

2-تقسیم عشق و رشد روحی و هیجانی.

 

افرادی که احساس نا ایمنی و تنهایی دارند، احتمالا  دنبال کسی می گردند که تنهایی درون آنها را پر کرده و به آنها عشقی را بدهد که به دنبالش هستند. آنها می خواهند کسی را پیدا کنند که آنها را کامل کند و در وجود آنها شایستگی و ارزش ایجاد کند. مشکل اینست که چنین کاری را کسی نمی تواند برای دیگری انجام دهد. در واقع این چیزی است که هر کدام از ما نیاز داریم که یاد بگیریم تا آنرا برای خودمان انجام دهیم.

 

از آنجائیکه ما همیشه جذب افرادی می شویم که در سطح مشترکی از صدمه دیدگی یا سلامتی هستیم، بنابراین وقتی کسی به دنبال بدست آوردن عشق است جذب کسی می شود که او نیز به دنبال بدست آوردن عشق است و هر یک از آنها امیدوار هستند تا توسط دیگری سرشار از عشق شود و این را یاد نگرفته است که احساسی که خالی از عشق است چیزی برای دادن ندارد.

 

بنابراین کسی که هدفش از ازدواج بدست آوردن عشق و امنیت است شخص مناسبی برای اینکار نیست، بجز اینکه بخواهد در ازدواج تبادل عشق و یادگیری کند.

 

حال اگر بجای پرسیدن این سوال که: " آیا این شخص مناسب برای ازدواج من هست؟"  این سوال را مطرح کنیم که: " آیا من می توانم شخص مناسبی برای طرف مقابلم باشم؟" یا ، " آیا  می توانم شخصی باشم سرشار از عشق تا آنرا با طرف مقابلم تقسیم کنم و یا التیام بخش رابطه شوم؟ "

 

دلیل اصلی اینکه بسیاری از روابط پیشرفت نمی کنند اینست که هر یک از طرفین از بدست آوردن آنچه که از طرف مقابلشان انتظار داشتند، نا امید می شوند. وقتی کسی نمی داند که چگونه دوست داشته باشد و یا برای خودش ارزش قائل شده و در درون خود احساس امنیت و اطمینان ایجاد کند، مطمئنأ نمی تواند آنرا برای دیگری هم انجام دهد. در عین حال، این آن چیزی است که هر کسی از دیگران انتظار دارد و بیشتر شبیه اینست که بخواهیم از یک صخره سنگی آب بجوشد. هنگامیکه شما از درون احساس پوچی می کنید، پس چه چیزی در درون دارید تا توسط آن دیگری را سر شار از عشق کنید؟

 

وقتی نیت شما در یک رایطه یادگیری از هم و تبادل عشق باشد، این واقعأ به حد کافی ساده است برای اینکه بدانید این شخص مناسب شما هست یا نه؟

 

تشخیص فردی که از درون پوچ است برای کسی که در درون بسیار سرشار است بسیار ساده است، بنابراین او جذب این شخص توخالی نخواهد شد.

 

شخصی که پیوند درونی را تمرین می کند و واقعاً برای یادگیری و درک متقابل از هم ،شرایط رشد روحی و هیجانی را فراهم می کند و برای بعهده گرفتن مسئولیت احساس خود در ایجاد امنیت و اطمینان، و ارزش و توانائی عشق ورزی آمادگی لازم را دارد، به کسی که در اینباره بسته و کنترل کننده بوده و فقط خواهان بدست آوردن عشق باشد، جذب نخواهد شد.

 

اینکه بفهمیم این شخص مناسب است یا خیر فورأ اتفاق نمی افتد و ممکنست ماه ها طول داشته باشد تا کشف کنیم که این شخص همان کسی است که ما می خواهیم باشد یا نه!

 

وقتی شما دچار تعارض باشید قدرت تشخیص فرد مناسب را ندارید، و به این نتیجه می رسید که آن فرد چقدر دچار تعارض است. بعضی از افراد در وهله اول بسیار پذیرنده و دوست داشتنی تصور می شوند، اما زمانی که تعارض پیش می آید، آنها  عصبانی می شوند، عقب نشینی، مقاومت یا موافقت می کنند، در واقع بجای پذیرنده ماندن برای یادگیری و حل تعارض ایجاد شده، تبدیل به آدمی بسته می شوند. 

 

سوال مهم اینست : چگونه این شخص با تعارض کنار بیاید و اگر در مقابله با تعارض مقاومت کنند چه مدتی طول می کشد تا چنین پذیرندگی در او بوجود آید؟ از آنجائیکه هیچکدام از ما وارد رابطه ای سالم نمی شویم، به هنگام بروز تعارض، بسیار مهم است که بدانیم طرف مقابل ما بجای بررسی آن ، صرفأ در مقابل تعارض سعی در حفظ خود با کنترل رفتارش خواهد داشت؟  

 

تعارض در همه روابط رخ می دهدو اگر دو نفر برای یادگیری از هم در مورد خود و علل تعارضشان بینش نداشته باشند تعارض حل نشده باقی مانده و سرانجام رابطه آنها را خراب خواهد کرد. اگر شما فردی با بینش و پذیرش  برای یادگیری از هم هستید و رابطه را برای تبادل عشق می خواهید سه عنصر اساسی لازم است تا دو نفر مناسب هم شوید:

 

1-    به جرقه اولیه و جذابیت فیزیکی نیاز است. اگر در شش ماهه اول رابطه, شما احساس نکنید که به لحاظ فیزیکی جذب شخص مقابل خود شده اید بنابراین پس از آن نیز شانس بوجود آمدن آن وجود نخواهد داشت. البته لازم نیست که چنین چیزی فوراایجاد شود اما در برخی موارد وجود آن لازم است.

 

2-    هر دو نفر لازم است که دارای ظرفیت توجه٬ همدلی٬ غمخواری و دهندگی باشند٬ نه فقط یک گیرنده. اگر این شخص فقط می خواهد آنچه را که خودش می خواهد بدست آورد و به آنچه که شما می خواهید توجهی ندارد او شخص مناسبی برای شما نیست. اگر شما به دنبال خواسته خود هستید و توجهی به خواسته طرف مقابل خود که چه می خواهد و چه احساسی دارد٬ ندارید پس شما آماده برقراری رابطه نیستید.

 

3-    هر دو نفر نیاز است که دارای بینش یادگیری از هم باشند٬ تا به هنگام بروز اختلاف به دنبال مقصر نباشند. اگر هر دو نفر دارای بینش یادگیری از هم نباشند٬ در زمان بروز اختلاف برای حل تعارضات به روشهای مناسب دست نمی یابند٬ و زمانیکه هر دو طرف یا یکی از آنها هدفشان مهار کردن طرف مقابل و برنده شدن باشد نهایتاً رابطه آنها به درگیری و مشاجره ختم خواهد شد.

 

عناصر دیگری همچون علائق و ارزشهای مشترک هم مهم هستند٬ اما بدون وجود سه عنصر فوق آنها نخواهند توانست که رابطه را حفظ کنند.

  

 

 

 



Attribution-NonCommercial-NoDerivs
CC BY-NC-ND


Send this article to a friend    Print this article    Bookmarked 0 time(s)
Bookmark and Share    Share with Del.icio.us    submit 'Is This the Right Person for Me?, آیا این شخص برای زندگی با من مناسب است' to digg Share with Digg    Share with StumbleUpon
There are no videos, Click to add one to the gallery!
There is no audio, Click to add audio to the gallery!
There are no pictures, Click to add one to the gallery!

Comments


More Help

Looking for help with Is This the Right Person for Me?, آیا این شخص برای زندگی با من مناسب است?

Search for solutions on Is This the Right Person for Me?, آیا این شخص برای زندگی با من مناسب است within the InnerBonding.com website using Google's Site Search.




 
 



Daily Inspiration

Are you a good friend? Do you keep in contact with your friends? Are you there for your friends when they need you? Today, be the kind of friend that you would like others to be with you.

By






Explore More Inner Bonding

 

DAILY INSPIRATION

Are you a good friend? Do you keep in contact with your friends? Are you there for your friends when they need you? Today, be the kind of friend that you would like others to be with you.

By

INNER BONDING EVENTS

Inner Bonding Events

04/04/2024 08:00 AM
The 6 Step Process of Inner Bonding Workshop in Germany
Markus Dietrich & Jasmina Kavka

All Inner Bonding Events